مراحل ساخت برند شخصی

بازگشت به وبلاگ
مراحل ساختن برند شخصی

مراحل ساخت برند شخصی

ساخت برند یکی از اموری است که به نظر همه ساده میرسد اما پیچیدگی های خاص خودش را دارد. مخصوصا اگر برند شخصی باشد .  ما در این مقاله قصد داریم مراحل ساخت برند شخصی را بصورت موردی با هم بررسی کنیم .

 

مراحل ساختن برند شخصی

این مراحل میتواند به شما در ساختن برند شخصیتان ، فروش بیشتر محصولاتتان ، افزایش محبوبیتتان و… کمک کند . پس با دقت مطالعه کرده و به آنها عمل کنید .

 

زمینه خودتان را پیدا کنید

شما باید قبل از شروع هر کاری هدفی داشته باشید. در این کار نیز باید هدف خود را مشخص کنید; دوست دارید در چه زمینه ای شناخته شوید ؟

هرچه زمینه و حوزه ای که انتخاب میکنید تخصصی تر و محدود تر باشد کار شما راحت تر و اعتماد مخاطبان به شما بیشتر میشود . مخاطبان از شما به عنوان یک متخصص یاد میکنند نه یک فرد همه فن حریف .

افراد همه فن حریف

افراد همه فن حریف

کار هایی که بلدید و کار هایی که دوست دارید در آنها رشد کنید را بنویسید سپس با اولویت بندی یک الی دو تا را انتخاب کنید و در همان حوزه شروع به برند سازی کنید .

بنویسید، فقط بنویسید

بعد از انتخاب حوزه کاری خود تا توان در بدن دارید بنویسید . تولید محتوا انجام دهید . افرادی که در حوزه شما مشغول یادگیری هستند به دنبال محتوای درجه یک میگردند .

 

محتوا معجزه میکند

محتوا معجزه میکند

از ابعاد گوناگون تخصص خود را بررسی کنید و از فعالان آن حوزه بنویسید . از چیز هایی که بلدید انجام دهید بنویسید . از تجربه ها و…

نوشتن علاوه بر تاثیری که روی مخاطب میگذارد باعث میشود یادگیری شما نیز بیشتر شود .

سعی کنید محتوای درجه یک بنویسید . زیرا محتوای درجه یک نیازی به بازاریابی ندارد بلکه خودش منتشر میشود و مانند یک ویروس در همان حوزه دست به دست میشود .

محتوا میتواند معجزه کند . 

 

شبکه های اجتماعی را شروع کنید

بعد از اینهمه نوشتن باید جایی باشد که بتوانید این محتوای خوب را منتشر کنید . یکی از مکان هایی که هرگز نباید فراموش کنید شبکه های اجتماعی هستند که تعداد زیادی مخاطب را در اختیار شما قرار میدهند .

پروفایل خود را در شبکه هایی که به تخصص شما مربوط میشود بسازید . برای مثال کسانی که در حوزه آی تی فعالیت میکنند میتوانند در لینکداین پروفایل سازی کنند و محتوا خود را در دید دیگر متخصصان این حوزه قرار دهند .

لینکداین ; شبکه ای از متخصصان

لینکداین ; شبکه ای از متخصصان

در شبکه های اجتماعی میتوانید افراد متخصص در حوزه خود را دنبال کنید و علاقه مندانی را پیدا کنید که پیگیر شما باشند و محتوای شما را نیز بازنشر کنند .

 

از هیچ مکانی قافل نشوید

شبکه های اجتماعی خیلی خوب و قدرتمند هستند . اما این باعث نمیشود که به بقیه مکان ها بی توجه باشید .

انجمن ها و سایت های فعال در حوزه شما میتوانند محتوای شما را به دست علاقه مندان آن حوزه برسانند .

لیستی از انجمن های فعال و سایت هایی که میتوانید در آنها پست مهمان منتشر کنید را پیدا کنید و هر محتوا را در یک الی دو تا از آنها منتشر کنید .

میتوانید یک سایت شخصی نیز برای خود داشته باشید تا کانون محتوا های خود قرار دهید و بقیه کانال های انتشار محتوا به صورتی باشند که کاربر را به سایت منتقل کنند و در این صورت به آنها اطلاعات تکمیلی و کاملی از خود بدهید .

 

شبکه سازی کنید

در رویداد هایی که به شما مرتبط است حتما شرکت کنید . میتوانید علاقه مندان در این حوزه را ببینید و با آنها گپ و گفتی داشته باشید . میتواند باب همکاری های آینده را باز کند .

باید در حیطه ای که برای خود انتخاب کردید فردی فعال باشید و هر جا سخت از آن خوزه هست شما بدرخشید .

اگر فرصتی یافت کردید حتما در این رویداد ها و دورهمی ها سخنرانی کنید . از خودتان و تخصصتان بگویید .

مردم از داستان خوششان می آید . مخصوصا اگر داستان واقعی باشد. از اینکه چگونه به این دانش دست پیدا کردید بیشتر صحبت کنید .

 

یاد بگیرید که یاد بگیرید

یاد گرفتن بسیار مهم است و ما در دنیایی زندگی میکنیم که علم به سرعت در حال پیشرفت است . اگر بخواهیم در حوزه خود موفق باشیم باید از اخرین تغییرات و یافته های علمی اطلاع داشته باشیم .

طریقه یاد گرفتن خیلی مهم است . در واقع یاد گرفتن خودش مسئله است که باید آنها یاد بگیریم .

هر روز چیز های جدیدی به دانش خود اضافه کنید و مجلات را بخوانید . از این نکات جدیدی که یاد گرفتید برای دنبال کننده های خود بنویسید و تحلیل کنید .

 

 

سخن پایانی

برند شخصی مزایای زیادی دارد و میتوانید آینده حرفه ای خود را خودتان بسازید . فرقی ندارد چه کارمند باشید چه مدیر عامل ، برند شخصی میتواند تیپ کاری شما را مشخص کند . برای ساختن برند شخصی یکسری نکات و مراحلی گفته شد که شاید شما هم این ها را بلد باشید ، اما عمل به اینها مهم ترین موردی است که در کمتر مقاله ای به آن اشاره میشود .

شما با خواندن این مقاله دانش ساختن یک برند شخصی را دارید و تا زمانی که این دانش را پیاده سازی نکنید سودی به حال شما ندارد .

 

این نوشته را به اشتراک بگذارید

نظرات (1)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به وبلاگ