برند شخصی چیست؟

بازگشت به وبلاگ
برند شخصی

برند شخصی چیست؟

موضوع برند یا برند شخصی مسئله ای است که هر کسی تعریف خودش را ارائه میدهد و تعریف دقیقی از آن که بتوان به آن اشاره کرد وجود ندارد . در این مقاله سعی میکنم با توجه به تعاریف دیگران و خودم مقاله ای کامل رو خدمتتون ارائه کنم .

 

تعریف برند شخصی

برند شخصی یعنی تمایز فرد با دیگران در مسائل مختلف .

شما به عنوان یک فرد، تخصص هایی دارید که میتوانید ساعت ها درباره آنها حرف بزنید و محتوا تولید کنید . این تخصص ها میتواند شما را از دیگران متمایز کند . نیازی نیست که حتما تخصص رسمی داشته باشید .

این تخصص میتواند در بهتر خنداندن مردم تا برنامه نویسی تحت وب باشد . میتواند ترکیبی از هردوی اینها باشد.

پس در تخصص ما محدودیتی نداریم . اما بهتر است تعداد تخصص های خود را کمتر کنید تا بتوانید با عمق بیشتری به آنها بپردازید .

 

برندسازی شخصی

تا به الان با برند شخصی یا برند شخصیتی آشنا شدید . اکنون وقت آن رسیده است که آن را بسازید . ساختن برند شخصی یا برندسازی شخصی یک روند بی پایان است که باید هر روز یا به عبارتی همیشه انجام دهید .

ساخت برند شخصی

ساخت برند شخصی

با برند سازی شخصی شما میتواند برند خودتان را ایجاد کنید. برندی با اسم خودتان ، عکس خودتان و تعریفی از شخص شما .

اگر در بین فالور های شما بحثی از تخصص شما شد باید آنها به یاد شما بیوفتند . این یعنی ما کار خود را درست انجام داده ایم .و تا به اینجای کار در برندسازی شخصی موفق عمل کرده ایم .

اینکه با چه حسی از شما یاد میشود نیز خیلی مهم است . ایا به عنوان یک فرد خبره در این زمینه یا به عنوان فردی که صرفا تولید محتوای بیهوده میکند؟
اینها دقیقا مسائلی است که در نحوه برندسازی شخصی درباره آن با یکدیگر بحث میکنیم .

استراتژی های شما مشخص میکند که کاربر با شنیدن چه جمله ای یاد شما بیوفتد.

 

مزایای داشتن برند شخصی

اکثر ما درباره برندهای شخصی زیاد شنیده ایم و یا حتی کتاب های زیادی را خوانده ایم . اما درصد کمی از افراد شروع به برندسازی شخصی میکنند . این افراد به خوبی میدانند که داشتن برند شخصی چه مزیت هایی دارد .

مزیت های یک موضوع باعث میشود که ما آنرا شروع کنیم یا فقط در حد اطلاعات عمومی درباره آن بدانیم .

میتوان بیشمار مزیت و مثال برای داشتن برند شخصیتی نام برد که ما در این مقاله به تعدادی از این مزیت ها با ذکر مثال میپردازیم . میتوانید مزیت هایی که به فکرتان رسید را در بخش نظرات برای من بنویسید . مطمئن باشید نظرات خوب شما در اینستاگرام من منتشر میشود .

 

افزایش شبکه آشنایان

وقتی شما تخصص خود را به کاربران ارائه دهید به تدریج سوالات زیادی در زمینه فعالت شما از شما پرسیده میشود .
این افراد متخصص هایی هستند که میخواهند به تازگی شروع کنند و یا متخصص هایی هستند که میخواهند با شما همفکری کنند . این اتفاق ها باعث میشود تا با همکاران خود در این حوز بیشتر آشنا شوید .

افرادی شما را فالو میکنند و هر روز محتوای شما را تماشا میکنند و یا حتی لایک میکنند . به تدریج آشنا های زیادی را پیدا میکنید که میتواند از این آشنایان در گرفتن پروژ های جدید و یا همکاری در پروژه ها استفاده کنید .

افزایش مشتری

دنبال کننده های برند شخصی شما ، شما را به خاطر میسپارند . وقتی نیازی به تخصص شما شد حتما به شما اطلاع میدهند . شانس شما در گرفتن پروژه خیلی بیشتر از بقیه افراد است . البته این موضوع به نحوه صحیح برندسازی نیز مرتبط است .

 

به رسمیت شناختن تخصص شما

در بازار فعلی افراد زیادی هستند که خود را متخصص مینامند اما در عمل چیزی بلد نیستند .

وقتی شما برای برند شخصی خود تلاش کنید و محتوای درجه یک منتشر کنید . مردم متوجه تلاش شما میشوند.

دیگر نیازی نیست به هرکس رسیدید تخصص های خودتان را بگویید و هرکدام را ثابت کنید .

کافیست سایت یا صفحه اینستاگرامی در این زمینه داشته باشید و اطلاعاتی که میخواهید بقیه درباره تخصص و رزومه شما بدانند را در آن قرار میدهید

 

افزایش سطح دانش

شما با فعالیت و تولید محتوای درجه یک در حوزه تخصصی خود نکات بسیاری را یاد میگیرید . قدرت یادگیری زمانی افزایش پیدا میکند که شما بخواهید آن را به فرد دیگری یاد دهید .

 

مشهور شدن

با ارائه محتوای درجه یک کاربران زیادی در شبکه های اجتماعی شما را دنبال میکنند یا بازدید کننده های زیادی از سایت شما بازدید میکنند . شما در بازار هدف خود شناخته میشوید یا به عبارتی مشهور میشوید .

میتوانید از این شهرت استفاده کنید و کسب و کار خودتان و یا کسب و کار دیگران را تبلیغ کنید و در قبال آن هزینه ای دریافت کنید .

تاثیر گذاری بیشتر

در اطراف ما افرادی هستند که حرف ما برایشان سند است . با داشتن یک برند شخصی این تعداد این افراد بیشتر میشود .

تبلیغات مرتبط با تخصص ما که انجام میدهیم متوانید تاثیر گذاری بیشتری بر روی کاربران داشته باشد .

برای مثال شما تبلیغات قرص سردرد ، یک مکانیک را بیشتر قبول دارید یا یک پزشک؟

 

رسانه های برند سازی شخصی

برای ساختن برند شخصی خودتان باید از محیطی استفاده کنید . میتوانید داخل محله خود تخصصتان را فریاد بزنید و هر روز محتوا را به رهگذر ها بگویید . اما آیا تاثیری دارد؟

مسلما جواب خیر است، تبلیغات محیطی برای خود به خوبی جواب میدهد اما برای تعداد محدودی از افراد میتوانید تخصص خود را ارائه دهید . ما در دنیای دیجیتال زندگی میکنیم ، ابزار قوی که میتواند هزاران و میلیون ها نفر را برای ما بکار بگیرد .

رسانه های برند شخصی

رسانه های برند شخصی

پس رسانه ای که برای برند شخصی خود انتخاب میکنید بسیار حائز اهمیت است ؟

اصولا اینستاگرام یکی از رسانه های اصلی برندسازی شخصی است . امکانات خوبی را برای این موضوع فراهم کرده که از دید متخصصین این حوزه مورد توجه قرار گرفته .

شبکه های اجتماعی دیگری نیز وجود دارد که میتوانید در هرکدام از آنها فعالیت خود را شروع کنید . شبکه هایی همچون :

  • فیسبوک
  • تلگرام(کانال)
  • لینکداین
  • تویتر
  • و…

میتواند در همه آنها هم فعالیت خود را ادامه دهید اما پیشنهاد ما این است که در اوایل تعداد محدودی را انتخاب کنید .

از اینها بگذریم سایت بخش اصلی برند سازی شخصی است . پایه تمام رسانه ها سایت میباشد . شبکه های اجتماعی محیطی است که مالکیت آنها برای یک شخص و یا شرکت دیگر میباشد و برای فعایت در آنها باید از یکسری قوانین خاص پیروی کنیم . اما سایت برای خودمان است و میتوانیم به هر روشی که خواستیم و مناسب است فعالیت کنیم .

این انتخاب شماست که کدام یک را انتخاب کنید .

 

شما استراتژی برای برندسازی شخصی خود دارید؟

از کدام شبکه های اجتماعی استفاده میکنید؟

این نوشته را به اشتراک بگذارید

نظرات (2)

  • سارا پاسخی برای %s بگذارید

    با برند شخصي اشناييتي نداشتم
    اما الان به نظرم بايد يك استراتژي براش داشته باشم و شروع كنم
    ممنونم بابت مقاله خوبتون 🙏

    در زمان نصب آذر ۱۳, ۱۳۹۷ خطایی رخ داد: ۱۱:۳۶ ق.ظ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به وبلاگ